Advertisement kiss my airs
XOXO The Book
XOXO The Mag

Laure Prouvost, We would be floating away from the dirty past [Kirli geçmişten süzülerek uzaklaşıyorduk], 2015. Fotoğraf: Wilfried Petzi, 2015. Sanatçı ile carlier | gebauer (Berlin) ve Galerie Nathalie Obadia (Paris) izniyle.

Galata’ya Yeni ‘Müdahaleler’

SALT’ın Sanat Kullanımları: Son Sergi'si 11 Haziran’a kadar, mekanın bazıları bugüne dek kullanılmamış farklı köşelerinde ziyaretçilerine şaşırtıcı deneyimler sunmaya hazırlanıyor.

SALT tarihinde ilk kez, tüm işlerin kurum tarafından sipariş edildiği farklı bir sergiye ev sahipliği yapacak. Sanat Kullanımları: Son Sergi, SALT’ın üyesi olduğu Avrupa Müzeler Konfederasyonu L’Internationale’nin beş yıllık The Uses of Art – The Legacy of 1848 and 1989 (Sanat Kullanımları – 1848 ve 1989’un Mirası) programı kapsamında Nisan-Haziran ayları arasında gerçekleşecek.

Abbas Akhavan, Refik Anadol, Futurefarmers ve Laure Prouvost’nun‘müdahale’ kavramıyla tanımlanan işleri, SALT’ın yeterince kullanılmamış bölümlerine hayat vermeyi hedefliyor. Böylece SALT, geçici olarak yeniden biçimlenen bir yapıya kavuşmuş olacak.

Sergideki işler, birbiriyle ilişkili ama zıtlıklar içeren tepkiler hedeflenerek, ortak kaygı ve sorular ışığında geliştirilmiş. Dolayısıyla diyalog ve görüş ayrılığına imkan ve mekan sağlayan SALT, bu kez seyirciye farklı birkaç görüş alanı sunacak.

Örnek olarak Futurefarmers ve Refik Anadol’un pratiklerini karşılaştırdığımızda bu bakış açısını daha iyi anlayacağız: Futurefarmers ekmek pişirme ve tohum takası gibi eylemlerle kültür mirasının devamını hedefler. Fakat Refik Anadol, üretimlerini teknolojinin son gelişmeleriyle sürdürerek,Google’ın Artists and Machine Intelligence uygulamasıyla çalışarak, ‘teknolojik protez’ olarak tanımlanabilecek bir araçla arşivsel veri yığınları ve bu veriler arasındaki ilişkileri inceler.

SALT’ın farklı köşelerinde farklı hikayeler

Sergide SALT’ın farklı yerlerinde farklı deneyimler bekliyor bizi. Abbas Akhavan mekanın terasını kullanıyor ve 2017 ürettiği Ağaca Balta Vurmuşlar müdahalesini buraya konumluyor. Çatılara yazı yazmayı ‘şiirsel bir eylem’ olarak yeniden yorumlayan serinin son halkası olan bu iş, aynı zamanda, helikopter veya uçaktan görülmesi tasarlanmış bir S.O.S. (acil durum) çağrısı niteliği taşıyor. Akhavan’ın müdahale kapsamındaki diğer iki işi, SALT Araştırma mekanı ile merdiven sahanlıklarında yer alıyor. (27 Nisan-11 Haziran arası görülebilir.)

Refik Anadol, SALT Araştırma koleksiyonları ile Osmanlı Bankası Arşivleri’ni VR (sanal gerçeklik) deneyimiyle ziyaretçiye sunuyor. Müze ve koleksiyon kavramlarına meydan okuyan Arşiv Rüyası isimli bu müdahale, sergi mekanını gelecek ve geçmişle birleştirerek kapsayıcı bir ortama dönüştürüyor. (20 Nisan-11 Haziran arası görülebilir.)

‘Tohum Yolculuğu’na ortak olun

Laure Prouvost, müdahalesinde paspas yapanlar, temizlik, bakım ve kontrol gibi her gün tekrarlanan hizmetleri hatırlatıyor. SALT Galata’nın kapısından girenleri şaşırtıcı bir mizah ve sözcük oyunları karşılıyor. Seyirci, ‘paspas adamları’ izleyerek birinci kata ulaşıyor ve bir enstalasyonla karşılaşıyor. (27 Nisan-11 Haziran arası görülebilir.)

2016’da Norveç’te başlayan ve 2017 Eylül’de İstanbul’da tamamlanacak olan Seed Journey (Tohum Yolculuğu) projesi de sergide yer alacak. Amy Franceschini ve Martin Lundberg’in SALT Galata’daki müdahalesi, bu yolculuktaki mürettabatın araştırmaları ve ortak birikimiyle enstalasyona dönüşüyor. Teknenin İstanbul’a yol aldığı altı ay boyunca yeni eklemelerle geliştirilecek olan içerik, SALT Araştırma’daki kasa dairesinde konumlanıyor. (27 Nisan’dan itibaren görülebilir.)